Falls Sie nur an einem bestimmten Exempar interessiert sind, können Sie aus der folgenden Liste jenes wählen, an dem Sie interessiert sind:
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Edition Angewandte: The Visible and the Invisible - On Seventeenth-Century Dutch Painting
18 Angebote vergleichen
Bester Preis: € 49,95 (vom 02.04.2015)Edition Angewandte: The Visible and the Invisible - On Seventeenth-Century Dutch Painting (2015)
ISBN: 9783110426908 bzw. 3110426900, in Deutsch, De Gruyter, neu.
Syndikat Buchdienst, [4235284].
Das Buch leistet eine Auseinandersetzung mit aktuellen kunst- und kulturwissenschaftlichen Debatten zu Werken von Rembrandt, Metsu, Vermeer und Hoogstraten, im Besonderen zur Repräsentation von Geschlechterdifferenz, zur Text-Bild Beziehung und zum Affektdiskurs. Es ist auch das Plädoyer für eine Kunstgeschichte als Kulturwissenschaft, die das semantische Potential von Kunst innerhalb diskursiver und sozialer zeitgenössischer Praxen untersucht.BIOGRAFIE Hammer-Tugendhat, Daniela (AT): Daniela Hammer-Tugendhat ist Professorin für Kunstgeschichte an der Universität für Angewandte Kunst Wien. Ihre Forschungsschwerpunkte sind Malerei der Frühen Neuzeit und Gender Studies. Buch, gebundene Ausgabe.
The Visible and the Invisible (2015)
ISBN: 9783110426908 bzw. 3110426900, in Deutsch, De Gruyter Mrz 2015, neu.
Neuware - Das Buch leistet eine Auseinandersetzung mit aktuellen kunst- und kulturwissenschaftlichen Debatten zu Werken von Rembrandt, Metsu, Vermeer und Hoogstraten, im Besonderen zur Repräsentation von Geschlechterdifferenz, zur Text-Bild Beziehung und zum Affektdiskurs. Es ist auch das Plädoyer für eine Kunstgeschichte als Kulturwissenschaft, die das semantische Potential von Kunst innerhalb diskursiver und sozialer zeitgenössischer Praxen untersucht. 340 pp. Englisch.
The Visible and the Invisible (2015)
ISBN: 9783110426908 bzw. 3110426900, in Deutsch, De Gruyter Feb 2015, neu.
Neuware - Das Buch leistet eine Auseinandersetzung mit aktuellen kunst- und kulturwissenschaftlichen Debatten zu Werken von Rembrandt, Metsu, Vermeer und Hoogstraten, im Besonderen zur Repräsentation von Geschlechterdifferenz, zur Text-Bild Beziehung und zum Affektdiskurs. Es ist auch das Plädoyer für eine Kunstgeschichte als Kulturwissenschaft, die das semantische Potential von Kunst innerhalb diskursiver und sozialer zeitgenössischer Praxen untersucht. 340 pp. Englisch.
The Visible and the Invisible (2015)
ISBN: 9783110426908 bzw. 3110426900, in Deutsch, De Gruyter Feb 2015, neu.
Neuware - Das Buch leistet eine Auseinandersetzung mit aktuellen kunst- und kulturwissenschaftlichen Debatten zu Werken von Rembrandt, Metsu, Vermeer und Hoogstraten, im Besonderen zur Repräsentation von Geschlechterdifferenz, zur Text-Bild Beziehung und zum Affektdiskurs. Es ist auch das Plädoyer für eine Kunstgeschichte als Kulturwissenschaft, die das semantische Potential von Kunst innerhalb diskursiver und sozialer zeitgenössischer Praxen untersucht. 340 pp. Englisch.
The Visible and the Invisible (2015)
ISBN: 9783110423013 bzw. 3110423014, vermutlich in Englisch, Walter de Gruyter GmbH & Co.KG, neu, E-Book.
On Seventeenth-Century Dutch Painting, The book addresses the debates on Rembrandt, Metsu, Vermeer, and Hoogstraten that are currently taking place in art history and cultural studies. These focus mainly on the representation of gender difference, the relationship between text and image, and the emotional discourse. They are also an appeal for art history as a form of cultural studies that analyses the semantic potential of art within discursive and social contemporary practices. Daniela Hammer-Tugendhat, Institute of Art History, University of Applied Arts, Vienna, Austria, PDF, 10.03.2015.
The Visible and the Invisible (2015)
ISBN: 9783110423013 bzw. 3110423014, vermutlich in Englisch, Walter de Gruyter GmbH & Co.KG, neu, E-Book.
The Visible and the Invisible (2015)
ISBN: 9783110423044 bzw. 3110423049, in Deutsch, Walter de Gruyter GmbH & Co.KG, neu, E-Book.
On Seventeenth-Century Dutch Painting The book addresses the debates on Rembrandt, Metsu, Vermeer, and Hoogstraten that are currently taking place in art history and cultural studies. These focus mainly on the representation of gender difference, the relationship between text and image, and the emotional discourse. They are also an appeal for art history as a form of cultural studies that analyses the semantic potential of art within discursive and social contemporary practices. Daniela Hammer-Tugendhat, Institute of Art History, University of Applied Arts, Vienna, Austria, 10.03.2015, ePUB.
The Visible and the Invisible: On Seventeenth-Century Dutch Painting (Hardback) (2015)
ISBN: 9783110426908 bzw. 3110426900, in Deutsch, De Gruyter, Germany, gebundenes Buch, neu.
Von Händler/Antiquariat, The Book Depository EURO [60485773], Slough, United Kingdom.
Language: N/A. Brand New Book. Das Buch leistet eine Auseinandersetzung mit aktuellen kunst- und kulturwissenschaftlichen Debatten zu Werken von Rembrandt, Metsu, Vermeer und Hoogstraten, im Besonderen zur Reprasentation von Geschlechterdifferenz, zur Text-Bild Beziehung und zum Affektdiskurs. Es ist auch das Pladoyer fur eine Kunstgeschichte als Kulturwissenschaft, die das semantische Potential von Kunst innerhalb diskursiver und sozialer zeitgenossischer Praxen untersucht.
The Visible and the Invisible (2015)
ISBN: 9783110423044 bzw. 3110423049, vermutlich in Englisch, Walter de Gruyter, neu, E-Book.
The book addresses the scientific debates on Rembrandt, Metsu, Vermeer, and Hoogstraten that are currently taking place in art history and cultural studies. These focus mainly on the representation of gender difference, the relationship between text and image, and the emotional discourse. They are also an appeal for art history as a form of cultural studies that analyses the semantic potential of art within discursive and social contemporary practices. Dutch painting of the seventeenth century reflects its relationship to visible reality. It deals with ambiguities and contradictions. As an avant-garde artistic media, it also contributes to the emergence of a subjectivity towards the modern 'bourgeois'. It discards subject matter from its traditional fixation with iconology and evokes different imaginations and semantizations - aspects that have not been sufficiently taken into account in previous research. The book is to be understood as an appeal for art history as a form of cultural science that analyses the semantic potential of art within discursive and social contemporary practices, and, at the same time, demonstrates its relevance today. Works by Rembrandt, Metsu, Vermeer, Hoogstraten, and others serve as exemplary case studies for addressing current debates in art history and cultural studies, such as representation of gender difference, relationship between text and image, and emotional discourse. ePUB, 10.03.2015.
The Visible and the Invisible (2015)
ISBN: 9783110423044 bzw. 3110423049, vermutlich in Englisch, Walter de Gruyter, neu, E-Book.
On Seventeenth-Century Dutch Painting The book addresses the scientific debates on Rembrandt, Metsu, Vermeer, and Hoogstraten that are currently taking place in art history and cultural studies. These focus mainly on the representation of gender difference, the relationship between text and image, and the emotional discourse. They are also an appeal for art history as a form of cultural studies that analyses the semantic potential of art within discursive and social contemporary practices. Dutch painting of the seventeenth century reflects its relationship to visible reality. It deals with ambiguities and contradictions. As an avant-garde artistic media, it also contributes to the emergence of a subjectivity towards the modern ´´bourgeois´´. It discards subject matter from its traditional fixation with iconology and evokes different imaginations and semantizations - aspects that have not been sufficiently taken into account in previous research. The book is to be understood as an appeal for art history as a form of cultural science that analyses the semantic potential of art within discursive and social contemporary practices, and, at the same time, demonstrates its relevance today. Works by Rembrandt, Metsu, Vermeer, Hoogstraten, and others serve as exemplary case studies for addressing current debates in art history and cultural studies, such as representation of gender difference, relationship between text and image, and emotional discourse. 10.03.2015, ePUB.