Von dem Buch Hollandse stadsgezichten uit de gouden eeuw haben wir 2 gleiche oder sehr ähnliche Ausgaben identifiziert!
Falls Sie nur an einem bestimmten Exempar interessiert sind, können Sie aus der folgenden Liste jenes wählen, an dem Sie interessiert sind:
100%: Ariane van Suchtelen, Arthur K. Wheelock, K. Wheelock: Hollandse stadsgezichten uit de gouden eeuw (ISBN: 9789040085482) in Holländisch.
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
67%: Ariane van Suchtelen, A.K. Wheelock, Traduction: D. Duyster: Hollandse stadsgezichten uit de Gouden Eeuw / druk 1 (ISBN: 9789040085475) 2011, Uitgeverij W Books B.V., in Holländisch, Broschiert.
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Hollandse stadsgezichten uit de gouden eeuw - 9 Angebote vergleichen
Bester Preis: € 14,95 (vom 01.05.2016)1
Hollandse stadsgezichten uit de gouden eeuw
NL NW
ISBN: 9789040085482 bzw. 904008548X, in Holländisch, neu.
Lieferung aus: Niederlande, 3 werkdagen.
De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. tijdelijk bij bestelling van euro 20,00 of meer gratis verzending.
De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. tijdelijk bij bestelling van euro 20,00 of meer gratis verzending.
2
Hollandse stadsgezichten uit de Gouden Eeuw (2011)
~NL HC US
ISBN: 9789040085475 bzw. 9040085471, vermutlich in Holländisch, Uitgeverij Wbooks, gebundenes Buch, gebraucht.
Lieferung aus: Niederlande, 1 - 8 dagen.
BERTRO.
De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: juli 2011;Afmetingen: 26 x 28 cm;Aantal pagina's: 256 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Ariane van Suchtelen | Arthur K. Wheelock;Co-auteur: Arthur K. Wheelock;Uitgever: Uitgeverij Wbooks; Vertaling:Vertaald door: D. Duyster; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789040085475 | 256 pagina'S.
BERTRO.
De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: juli 2011;Afmetingen: 26 x 28 cm;Aantal pagina's: 256 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Ariane van Suchtelen | Arthur K. Wheelock;Co-auteur: Arthur K. Wheelock;Uitgever: Uitgeverij Wbooks; Vertaling:Vertaald door: D. Duyster; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789040085475 | 256 pagina'S.
3
Hollandse stadsgezichten uit de Gouden Eeuw (2011)
~NL HC US
ISBN: 9789040085475 bzw. 9040085471, vermutlich in Holländisch, Uitgeverij Wbooks, gebundenes Buch, gebraucht.
Lieferung aus: Niederlande, 4 - 5 dagen.
De Drie Waarden.
De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: juli 2011;Afmetingen: 26 x 28 cm;Aantal pagina's: 256 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Ariane van Suchtelen | Arthur K. Wheelock;Co-auteur: Arthur K. Wheelock;Uitgever: Uitgeverij Wbooks; Vertaling:Vertaald door: D. Duyster; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789040085475 | 256 pagina'S.
De Drie Waarden.
De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: juli 2011;Afmetingen: 26 x 28 cm;Aantal pagina's: 256 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Ariane van Suchtelen | Arthur K. Wheelock;Co-auteur: Arthur K. Wheelock;Uitgever: Uitgeverij Wbooks; Vertaling:Vertaald door: D. Duyster; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789040085475 | 256 pagina'S.
4
Hollandse stadsgezichten uit de Gouden Eeuw (2011)
~NL HC US
ISBN: 9789040085475 bzw. 9040085471, vermutlich in Holländisch, Uitgeverij Wbooks, gebundenes Buch, gebraucht.
Lieferung aus: Niederlande, Op voorraad. Voor 15:00 uur besteld, morgen in huis.
boekenbalie.nl.
De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: juli 2011;Afmetingen: 26 x 28 cm;Aantal pagina's: 256 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Ariane van Suchtelen | Arthur K. Wheelock;Co-auteur: Arthur K. Wheelock;Uitgever: Uitgeverij Wbooks; Vertaling:Vertaald door: D. Duyster; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789040085475 | 256 pagina'S.
boekenbalie.nl.
De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: juli 2011;Afmetingen: 26 x 28 cm;Aantal pagina's: 256 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Ariane van Suchtelen | Arthur K. Wheelock;Co-auteur: Arthur K. Wheelock;Uitgever: Uitgeverij Wbooks; Vertaling:Vertaald door: D. Duyster; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789040085475 | 256 pagina'S.
5
Hollandse stadsgezichten uit de Gouden Eeuw (2011)
~NL HC US
ISBN: 9789040085475 bzw. 9040085471, vermutlich in Holländisch, Uitgeverij Wbooks, gebundenes Buch, gebraucht.
Lieferung aus: Niederlande, 1 - 8 dagen.
Babbo Bob.
De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: juli 2011;Afmetingen: 26 x 28 cm;Aantal pagina's: 256 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Ariane van Suchtelen | Arthur K. Wheelock;Co-auteur: Arthur K. Wheelock;Uitgever: Uitgeverij Wbooks; Vertaling:Vertaald door: D. Duyster; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789040085475 | 256 pagina'S.
Babbo Bob.
De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. De Hollandse samenleving in de Gouden Eeuw was bij uitstek een stedelijke samenleving. De steden in de jonge Republiek waren vanaf 1600 snel gegroeid en beleefden een periode van ongekende bloei. De trots van de burgers op schoonheid en voorspoed van de eigen stad, met haar oude en nieuwe monumenten, lijkt zijn weerslag te hebben gevonden in de populariteit van het stadsgezicht. Stedelijke overheden lieten al in het begin van de eeuw portretten van hun stad schilderen; profielgezichten waarbij de gehele stad in beeld werd gebracht. Daarnaast namen landschapschilders steeds vaker stadsgezichten op in hun schilderijen. In deze werken speelt de ligging van een stad, dikwijls aan een rivier, een belangrijke rol. Na 1650 legden veel meer kunstenaars zich toe op het stadsgezicht. Zij begaven zich nu ook binnen de stadsmuren en schilderden gezichten op grachten, straten en pleinen. Deze schitterende uitgave biedt een overzicht van het genre, waarvan Vermeers Gezicht op Delft van het Mauritshuis ongetwijfeld het hoogtepunt is. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: juli 2011;Afmetingen: 26 x 28 cm;Aantal pagina's: 256 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Ariane van Suchtelen | Arthur K. Wheelock;Co-auteur: Arthur K. Wheelock;Uitgever: Uitgeverij Wbooks; Vertaling:Vertaald door: D. Duyster; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789040085475 | 256 pagina'S.
6
Symbolbild
Hollandse stadsgezichten uit de Gouden Eeuw.
NL HC
ISBN: 9789040085475 bzw. 9040085471, in Holländisch, gebundenes Buch, mit Einband.
Von Händler/Antiquariat, JOOT Just Out Of Time [860465], Amsterdam, NH, Netherlands.
Die Beschreibung dieses Angebotes ist von geringer Qualität oder in einer Fremdsprache. Trotzdem anzeigen
Die Beschreibung dieses Angebotes ist von geringer Qualität oder in einer Fremdsprache. Trotzdem anzeigen
Lade…