Iets Wat Zo Veel Kost, Is Alles Waard, verzamelaars van moderne kunst in Nederland
2 Angebote vergleichen

Bester Preis: 20,00 (vom 26.03.2017)
1
9789050003964 - Renée Steenbergen: Iets Wat Zo Veel Kost, Is Alles Waard, verzamelaars van moderne kunst in Nederland
Renée Steenbergen

Iets Wat Zo Veel Kost, Is Alles Waard, verzamelaars van moderne kunst in Nederland (2002)

Lieferung erfolgt aus/von: Niederlande NL HC US

ISBN: 9789050003964 bzw. 9050003966, in Holländisch, Vassallucci, gebundenes Buch, gebraucht.

Lieferung aus: Niederlande, 1 - 8 dagen.
Robert Pennekamp.
`De kunstverzamelaar in Nederland dient snel op de lijst van beschermde diersoorten te worden bijgeschreven,´ luidde in 1990 het oordeel van een panel specialisten uit de kunstwereld. Die bewering wordt in het fascinerende boek Iets wat zo veel kost, is alles waard weerlegd: het is het verslag van een zoektocht naar de motieven, achtergronden en keuzes van talloze Nederlanders voor wie het kopen en verzamelen van (moderne) kunst tot een eerste levensbehoefte is geworden. Renée Steenbergen deed r... `De kunstverzamelaar in Nederland dient snel op de lijst van beschermde diersoorten te worden bijgeschreven,´ luidde in 1990 het oordeel van een panel specialisten uit de kunstwereld. Die bewering wordt in het fascinerende boek Iets wat zo veel kost, is alles waard weerlegd: het is het verslag van een zoektocht naar de motieven, achtergronden en keuzes van talloze Nederlanders voor wie het kopen en verzamelen van (moderne) kunst tot een eerste levensbehoefte is geworden. Renée Steenbergen deed ruim vijf jaar onderzoek naar het hoe en waarom van verzamelaars: hun relatie met kunstenaars, met galeries, met musea - en met hun partner. Haar boek biedt een inkijkje in de artistieke keuken van zowel vermogende industriëlen, fiscalisten, advocaten als nooddruftige studenten: wat hen bindt is de verzamelwoede waar alles voor moet wijken, hun jacht op koopjes, hun hang naar vernieuwing en hun relatie tot kunst, die menselijke trekken aanneemt. Veelal wordt het kunstwerk gezien als een partner, die toegesproken wordt, hen inspireert en zin geeft aan hun leven... Renée Steenbergen behaalde haar kandidaatsexamen Klassieke Archeologie en haar doctoraal-examen Kunstgeschiedenis van de Moderne Tijd aan de UvA. Ze is sinds 1987 kunstcriticus voor NRCHandelsblad, waar ze bijdragen leverde over met name moderne beeldende kunst en cultuurbeleid en had tot voor kort een eigen galerie-rubriek in het Cultureel Supplement. Renée Steenbergen schrijft veelvuldig journalistieke en kunst beschouwende artikelen voor diverse Nederlandse- en Engelstalige kunsttijdschriften.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 210x149x214 mm;Gewicht: 972,00 gram;Verschijningsdatum: mei 2002;Druk: 1;ISBN10: 9050003966;ISBN13: 9789050003964; Nederlandstalig | Hardcover | 2002.
2
9789050003964 - Renée Steenbergen: Iets Wat Zo Veel Kost, Is Alles Waard, verzamelaars van moderne kunst in Nederland
Renée Steenbergen

Iets Wat Zo Veel Kost, Is Alles Waard, verzamelaars van moderne kunst in Nederland (2002)

Lieferung erfolgt aus/von: Niederlande NL HC US

ISBN: 9789050003964 bzw. 9050003966, in Holländisch, Vassallucci, gebundenes Buch, gebraucht.

Lieferung aus: Niederlande, 1 - 8 dagen.
Noa Books.
`De kunstverzamelaar in Nederland dient snel op de lijst van beschermde diersoorten te worden bijgeschreven,´ luidde in 1990 het oordeel van een panel specialisten uit de kunstwereld. Die bewering wordt in het fascinerende boek Iets wat zo veel kost, is alles waard weerlegd: het is het verslag van een zoektocht naar de motieven, achtergronden en keuzes van talloze Nederlanders voor wie het kopen en verzamelen van (moderne) kunst tot een eerste levensbehoefte is geworden. Renée Steenbergen deed r... `De kunstverzamelaar in Nederland dient snel op de lijst van beschermde diersoorten te worden bijgeschreven,´ luidde in 1990 het oordeel van een panel specialisten uit de kunstwereld. Die bewering wordt in het fascinerende boek Iets wat zo veel kost, is alles waard weerlegd: het is het verslag van een zoektocht naar de motieven, achtergronden en keuzes van talloze Nederlanders voor wie het kopen en verzamelen van (moderne) kunst tot een eerste levensbehoefte is geworden. Renée Steenbergen deed ruim vijf jaar onderzoek naar het hoe en waarom van verzamelaars: hun relatie met kunstenaars, met galeries, met musea - en met hun partner. Haar boek biedt een inkijkje in de artistieke keuken van zowel vermogende industriëlen, fiscalisten, advocaten als nooddruftige studenten: wat hen bindt is de verzamelwoede waar alles voor moet wijken, hun jacht op koopjes, hun hang naar vernieuwing en hun relatie tot kunst, die menselijke trekken aanneemt. Veelal wordt het kunstwerk gezien als een partner, die toegesproken wordt, hen inspireert en zin geeft aan hun leven... Renée Steenbergen behaalde haar kandidaatsexamen Klassieke Archeologie en haar doctoraal-examen Kunstgeschiedenis van de Moderne Tijd aan de UvA. Ze is sinds 1987 kunstcriticus voor NRCHandelsblad, waar ze bijdragen leverde over met name moderne beeldende kunst en cultuurbeleid en had tot voor kort een eigen galerie-rubriek in het Cultureel Supplement. Renée Steenbergen schrijft veelvuldig journalistieke en kunst beschouwende artikelen voor diverse Nederlandse- en Engelstalige kunsttijdschriften.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 210x149x214 mm;Gewicht: 972,00 gram;Verschijningsdatum: mei 2002;Druk: 1;ISBN10: 9050003966;ISBN13: 9789050003964; Nederlandstalig | Hardcover | 2002.
Lade…