Von dem Buch Zotte Schilders, rond Bosch, Bruegel en Brouwer +special price+ haben wir 2 gleiche oder sehr ähnliche Ausgaben identifiziert!
Falls Sie nur an einem bestimmten Exempar interessiert sind, können Sie aus der folgenden Liste jenes wählen, an dem Sie interessiert sind:
100%: Jan Op De Beeck, Eric de Bruyn: Zotte Schilders, rond Bosch, Bruegel en Brouwer +special price+ (ISBN: 9789053494240) 2003, Erstausgabe, in Holländisch, Taschenbuch.
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
64%: Eric De Bruyn ; Jan Op De Beeck ; Ward Peinen: ZOTTE SCHILDERS: MORAALRIDDERS VAN HET PENSEEL ROND BOSCH, BRUEGEL EN BROUWER (ISBN: 9789053494233) 2003, in Holländisch, Broschiert.
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Zotte Schilders, rond Bosch, Bruegel en Brouwer +special price+
6 Angebote vergleichen
Bester Preis: € 20,00 (vom 13.09.2023)1
Zotte Schilders, rond Bosch, Bruegel en Brouwer +special price+ (2003)
NL PB US
ISBN: 9789053494240 bzw. 9053494243, in Holländisch, Snoeck, Taschenbuch, gebraucht.
Lieferung aus: Niederlande, 1 - 8 dagen.
De Wit Boekwinkel.
De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestra... De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestraffing uit te beelden. De tentoonstelling en de wetenschappelijke publicatie maken duidelijk dat deze schilders hun vormentaal niet zelf moesten uitvinden maar te rade konden gaan bij de Middelnederlandse literatuur en teksten uit de Rederijkerskamers. De schilders van deze drollen of zotte schilderijen blijken geenszins marginalen te zijn geweest maar eerder geschoolde intellectuelen. nTijdens zijn rondgang langs tweeëndertig originele schilderijen tussen 1500 en 1650, waarvan het merendeel nooit eerder is vertoond, ontmoet de bezoeker meer dan driehondervijftig monstertjes en zeer rare mensen. nnIn the Low Countries the sixteenth century is a transition period between the Middle Ages and the breakthrough of the Renaissance. The increasing secularization of society has important consequences for the new visual culture. The middle-class buyer's market is looking for profane representations. Hieronymus Bosch was one of the first to draw inspiration from an imagery that would provide a few generations of artists such as Bruegel and Brouwer with metaphors to depict reprehensible behaviour and its appropriate punishment. The exhibition and the scholarly publication make it clear that these painters did not have to invent their iconography but that they could fall back on Middle Dutch literature and texts from the Rederijkerskamers (Chambers of Rhetoric). The painters of these drollen or comic paintings were by no means marginals, but on the contrary skilled intellectuals. Looking at 32 original paintings from the period between 1500 and 1650, the larger part of which has never been exhibited, the visitor will meet on his tour more than 350 monstrous creatures and extremely weird people.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 310x298x250 mm;Gewicht: 1,50 kg;Verschijningsdatum: maart 2003;Druk: 1;ISBN10: 9053494243;ISBN13: 9789053494240; Nederlandstalig | Paperback | 2003.
De Wit Boekwinkel.
De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestra... De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestraffing uit te beelden. De tentoonstelling en de wetenschappelijke publicatie maken duidelijk dat deze schilders hun vormentaal niet zelf moesten uitvinden maar te rade konden gaan bij de Middelnederlandse literatuur en teksten uit de Rederijkerskamers. De schilders van deze drollen of zotte schilderijen blijken geenszins marginalen te zijn geweest maar eerder geschoolde intellectuelen. nTijdens zijn rondgang langs tweeëndertig originele schilderijen tussen 1500 en 1650, waarvan het merendeel nooit eerder is vertoond, ontmoet de bezoeker meer dan driehondervijftig monstertjes en zeer rare mensen. nnIn the Low Countries the sixteenth century is a transition period between the Middle Ages and the breakthrough of the Renaissance. The increasing secularization of society has important consequences for the new visual culture. The middle-class buyer's market is looking for profane representations. Hieronymus Bosch was one of the first to draw inspiration from an imagery that would provide a few generations of artists such as Bruegel and Brouwer with metaphors to depict reprehensible behaviour and its appropriate punishment. The exhibition and the scholarly publication make it clear that these painters did not have to invent their iconography but that they could fall back on Middle Dutch literature and texts from the Rederijkerskamers (Chambers of Rhetoric). The painters of these drollen or comic paintings were by no means marginals, but on the contrary skilled intellectuals. Looking at 32 original paintings from the period between 1500 and 1650, the larger part of which has never been exhibited, the visitor will meet on his tour more than 350 monstrous creatures and extremely weird people.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 310x298x250 mm;Gewicht: 1,50 kg;Verschijningsdatum: maart 2003;Druk: 1;ISBN10: 9053494243;ISBN13: 9789053494240; Nederlandstalig | Paperback | 2003.
2
Zotte Schilders, rond Bosch, Bruegel en Brouwer +special price+ (2003)
NL PB US
ISBN: 9789053494240 bzw. 9053494243, in Holländisch, Snoeck, Taschenbuch, gebraucht.
Lieferung aus: Niederlande, 2 - 3 dagen.
champ clark.
De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestra... De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestraffing uit te beelden. De tentoonstelling en de wetenschappelijke publicatie maken duidelijk dat deze schilders hun vormentaal niet zelf moesten uitvinden maar te rade konden gaan bij de Middelnederlandse literatuur en teksten uit de Rederijkerskamers. De schilders van deze drollen of zotte schilderijen blijken geenszins marginalen te zijn geweest maar eerder geschoolde intellectuelen. nTijdens zijn rondgang langs tweeëndertig originele schilderijen tussen 1500 en 1650, waarvan het merendeel nooit eerder is vertoond, ontmoet de bezoeker meer dan driehondervijftig monstertjes en zeer rare mensen. nnIn the Low Countries the sixteenth century is a transition period between the Middle Ages and the breakthrough of the Renaissance. The increasing secularization of society has important consequences for the new visual culture. The middle-class buyer's market is looking for profane representations. Hieronymus Bosch was one of the first to draw inspiration from an imagery that would provide a few generations of artists such as Bruegel and Brouwer with metaphors to depict reprehensible behaviour and its appropriate punishment. The exhibition and the scholarly publication make it clear that these painters did not have to invent their iconography but that they could fall back on Middle Dutch literature and texts from the Rederijkerskamers (Chambers of Rhetoric). The painters of these drollen or comic paintings were by no means marginals, but on the contrary skilled intellectuals. Looking at 32 original paintings from the period between 1500 and 1650, the larger part of which has never been exhibited, the visitor will meet on his tour more than 350 monstrous creatures and extremely weird people.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 310x298x250 mm;Gewicht: 1,50 kg;Verschijningsdatum: maart 2003;Druk: 1;ISBN10: 9053494243;ISBN13: 9789053494240; Nederlandstalig | Paperback | 2003.
champ clark.
De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestra... De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestraffing uit te beelden. De tentoonstelling en de wetenschappelijke publicatie maken duidelijk dat deze schilders hun vormentaal niet zelf moesten uitvinden maar te rade konden gaan bij de Middelnederlandse literatuur en teksten uit de Rederijkerskamers. De schilders van deze drollen of zotte schilderijen blijken geenszins marginalen te zijn geweest maar eerder geschoolde intellectuelen. nTijdens zijn rondgang langs tweeëndertig originele schilderijen tussen 1500 en 1650, waarvan het merendeel nooit eerder is vertoond, ontmoet de bezoeker meer dan driehondervijftig monstertjes en zeer rare mensen. nnIn the Low Countries the sixteenth century is a transition period between the Middle Ages and the breakthrough of the Renaissance. The increasing secularization of society has important consequences for the new visual culture. The middle-class buyer's market is looking for profane representations. Hieronymus Bosch was one of the first to draw inspiration from an imagery that would provide a few generations of artists such as Bruegel and Brouwer with metaphors to depict reprehensible behaviour and its appropriate punishment. The exhibition and the scholarly publication make it clear that these painters did not have to invent their iconography but that they could fall back on Middle Dutch literature and texts from the Rederijkerskamers (Chambers of Rhetoric). The painters of these drollen or comic paintings were by no means marginals, but on the contrary skilled intellectuals. Looking at 32 original paintings from the period between 1500 and 1650, the larger part of which has never been exhibited, the visitor will meet on his tour more than 350 monstrous creatures and extremely weird people.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 310x298x250 mm;Gewicht: 1,50 kg;Verschijningsdatum: maart 2003;Druk: 1;ISBN10: 9053494243;ISBN13: 9789053494240; Nederlandstalig | Paperback | 2003.
3
Zotte Schilders, rond Bosch, Bruegel en Brouwer +special price+ (2003)
NL PB US
ISBN: 9789053494240 bzw. 9053494243, in Holländisch, Snoeck, Taschenbuch, gebraucht.
Lieferung aus: Niederlande, 3 - 4 dagen.
Antiquariaat Het Westen.
De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestra... De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestraffing uit te beelden. De tentoonstelling en de wetenschappelijke publicatie maken duidelijk dat deze schilders hun vormentaal niet zelf moesten uitvinden maar te rade konden gaan bij de Middelnederlandse literatuur en teksten uit de Rederijkerskamers. De schilders van deze drollen of zotte schilderijen blijken geenszins marginalen te zijn geweest maar eerder geschoolde intellectuelen. nTijdens zijn rondgang langs tweeëndertig originele schilderijen tussen 1500 en 1650, waarvan het merendeel nooit eerder is vertoond, ontmoet de bezoeker meer dan driehondervijftig monstertjes en zeer rare mensen. nnIn the Low Countries the sixteenth century is a transition period between the Middle Ages and the breakthrough of the Renaissance. The increasing secularization of society has important consequences for the new visual culture. The middle-class buyer's market is looking for profane representations. Hieronymus Bosch was one of the first to draw inspiration from an imagery that would provide a few generations of artists such as Bruegel and Brouwer with metaphors to depict reprehensible behaviour and its appropriate punishment. The exhibition and the scholarly publication make it clear that these painters did not have to invent their iconography but that they could fall back on Middle Dutch literature and texts from the Rederijkerskamers (Chambers of Rhetoric). The painters of these drollen or comic paintings were by no means marginals, but on the contrary skilled intellectuals. Looking at 32 original paintings from the period between 1500 and 1650, the larger part of which has never been exhibited, the visitor will meet on his tour more than 350 monstrous creatures and extremely weird people.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 310x298x250 mm;Gewicht: 1,50 kg;Verschijningsdatum: maart 2003;Druk: 1;ISBN10: 9053494243;ISBN13: 9789053494240; Nederlandstalig | Paperback | 2003.
Antiquariaat Het Westen.
De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestra... De zestiende eeuw is in de Lage Landen een scharnierperiode tussen de Middeleeuwen en de doorbraak van de Renaissance. De groeiende secularisatie van de maatschappij heeft belangrijke gevolgen voor de nieuwe beeldcultuur. Het koperspubliek uit de burgerij is op zoek naar wereldse voorstellingen. Jheronimus Bosch heeft als ??n der eersten geput uit een beeldentaal die enkele generaties van kunstenaars als Bruegel en Brouwer zal voorzien van metaforen om verwerpelijk gedrag en de bijhorende bestraffing uit te beelden. De tentoonstelling en de wetenschappelijke publicatie maken duidelijk dat deze schilders hun vormentaal niet zelf moesten uitvinden maar te rade konden gaan bij de Middelnederlandse literatuur en teksten uit de Rederijkerskamers. De schilders van deze drollen of zotte schilderijen blijken geenszins marginalen te zijn geweest maar eerder geschoolde intellectuelen. nTijdens zijn rondgang langs tweeëndertig originele schilderijen tussen 1500 en 1650, waarvan het merendeel nooit eerder is vertoond, ontmoet de bezoeker meer dan driehondervijftig monstertjes en zeer rare mensen. nnIn the Low Countries the sixteenth century is a transition period between the Middle Ages and the breakthrough of the Renaissance. The increasing secularization of society has important consequences for the new visual culture. The middle-class buyer's market is looking for profane representations. Hieronymus Bosch was one of the first to draw inspiration from an imagery that would provide a few generations of artists such as Bruegel and Brouwer with metaphors to depict reprehensible behaviour and its appropriate punishment. The exhibition and the scholarly publication make it clear that these painters did not have to invent their iconography but that they could fall back on Middle Dutch literature and texts from the Rederijkerskamers (Chambers of Rhetoric). The painters of these drollen or comic paintings were by no means marginals, but on the contrary skilled intellectuals. Looking at 32 original paintings from the period between 1500 and 1650, the larger part of which has never been exhibited, the visitor will meet on his tour more than 350 monstrous creatures and extremely weird people.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 310x298x250 mm;Gewicht: 1,50 kg;Verschijningsdatum: maart 2003;Druk: 1;ISBN10: 9053494243;ISBN13: 9789053494240; Nederlandstalig | Paperback | 2003.
4
ZOTTE SCHILDERS: MORAALRIDDERS VAN HET PENSEEL ROND BOSCH, BRUEGEL EN BROUWER (2003)
FR HC US
ISBN: 9789053494233 bzw. 9053494235, in Französisch, gebundenes Buch, gebraucht.
Von Händler/Antiquariat, ERIK TONEN BOOKS, ANTWERPEN.
, Exhibitions International, 2003 Hardcover, 256 pag. NL, 305 x 255 x 28 mm, stofomslag, in Prima Conditie, zwart linnen met rood opschrift, illustraties in kleur / z/w., deels FR / ENG / GER; . ISBN 9789053494233.
, Exhibitions International, 2003 Hardcover, 256 pag. NL, 305 x 255 x 28 mm, stofomslag, in Prima Conditie, zwart linnen met rood opschrift, illustraties in kleur / z/w., deels FR / ENG / GER; . ISBN 9789053494233.
5
The Comic Painters (2003)
NL PB US FE
ISBN: 9789053494240 bzw. 9053494243, in Holländisch, 256 Seiten, Snoeck-Ducaji & Zoon, Taschenbuch, gebraucht, Erstausgabe.
Lieferung aus: Vereinigtes Königreich Großbritannien und Nordirland, Usually dispatched within 1-2 business days, exclusief verzendkosten (indien geleverd).
Von Händler/Antiquariat, Amwell Book Company.
Die Beschreibung dieses Angebotes ist von geringer Qualität oder in einer Fremdsprache. Trotzdem anzeigen
Von Händler/Antiquariat, Amwell Book Company.
Die Beschreibung dieses Angebotes ist von geringer Qualität oder in einer Fremdsprache. Trotzdem anzeigen
6
Symbolbild
Zotte Schilders. Moraalridders van het Penseel: rond Bosch, Bruegel en Brouwer +special price+ (2003)
NL PB US
ISBN: 9789053494240 bzw. 9053494243, in Holländisch, Taschenbuch, gebraucht.
Von Händler/Antiquariat, Antiquariaat Tanchelmus b.v, Berchem.
2003 Exhibitions International Soft cover.
2003 Exhibitions International Soft cover.
Lade…