Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers
6 Angebote vergleichen

Bester Preis: 11,95 (vom 26.03.2017)
1
9789053562048 - HENDRIX, HARARD & STUMPEL, JEROEN (onder redactie van): KUNSTENAARS EN OPDRACHTGEVERS
Symbolbild
HENDRIX, HARARD & STUMPEL, JEROEN (onder redactie van)

KUNSTENAARS EN OPDRACHTGEVERS (1996)

Lieferung erfolgt aus/von: Italien ~NL PB

ISBN: 9789053562048 bzw. 9053562044, vermutlich in Holländisch, Amsterdam University Press, Taschenbuch.

23,53 ($ 27,87)¹ + Versand: 15,29 ($ 18,11)¹ = 38,82 ($ 45,98)¹
unverbindlich
Lieferung aus: Italien, Versandkosten nach: DEU.
Von Händler/Antiquariat, Festina Lente.
Amsterdam: Amsterdam University Press, 1996. 'Utrecht Renaissance Studies'. Omslagillustratie: Domenico da Passignano: 'Michelangelo toont de maquette van de Sint Pieter aan Pius IV' (1619). Omslagontwerp: Eric Cox. Inhoud: 1). Anton Boschloo: De kunstenaar, de opdrachtgever en de onderzoeker - een inleiding. 2). Bram Kempers: Een pauselijke opdracht - Het proto-museum van Julius II op de derde verdieping van het Vaticaans paleis. 3). Henk Th. van Veen: Wat een opdrachtgever wil - Cosimo I de' Medici en Cellini's Perseus en Medusa. 4). Anton Boschloo: Opdracht en stijl - Decoraties in zestiende-eeuwse Bolognese stadspaleizen. 5). Rudolf Rasch: Een raadsman voor de kunsten - Constantijn Huygens als adviseur van Frederik Hendrik. 6). Koen Ottenheym: Tot roem en sier van de stad - Hollandse stedelijke en regionale overheden als opdrachtgevers van archirectuur in de zeventiende eeuw. Met noten en biografie. 35 afbeeldingen. 146 pag.. 1e druk. Paperback/ingenaaid. Net exemplaar/Omslag in kleur. 24cmx16,5cm.
2
9789053562048 - Amsterdam University Press B.V.: Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers
Amsterdam University Press B.V.

Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers

Lieferung erfolgt aus/von: Niederlande NL PB US

ISBN: 9789053562048 bzw. 9053562044, in Holländisch, Amsterdam University Press B.V. Taschenbuch, gebraucht.

Lieferung aus: Niederlande, 1 - 8 dagen.
boekenbinder.
In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschap... In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschappen die kunst bestelden en betaalden dan ook niet zelden een bepalende rol gespeeld - en dit geldt zeker voor de periode van de Renaissance en de Barok. In het (kunst-)historisch onderzoek van de laatste decennia is de rol van het mecenaat dan ook met hernieuwde aandacht bestudeerd, reden om in deze bundel een reeks van problemen te bespreken die samen, hangen met het onderzoek naar de relatie tussen opdracht en kunstwerk. De bijdragen behandelen een variëteit aan situaties, persoonlijkheden en periodes, en zijn voor een belangrijk gedeelte gebaseerd op nieuw onderzoek. Drie artikelen van verschillende auteurs richten zich op de kunst van de Renaissance in Italië het vermaarde mecenaat van paus Julius II, de verhouding tussen de artistieke en politieke aspiraties van de eerste hertog van Toscane, Cosimo de' Medici, en het effect van opdrachtgevers op de stijl van wand, schilderingen in het zestiende-eeuwse Bologna. Twee andere bijdragen concentreren zich op het Nederland van de Gouden Eeuw: de eerste bespreekt de rol van Constantijn Huygens als mecenas en impresario, de tweede onderzoekt de rol van de Hollandse steden als opdrachtgevende instanties.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 12x241x169 mm;Gewicht: 289,00 gram;Druk: 1;ISBN10: 9053562044;ISBN13: 9789053562048; Nederlandstalig | Paperback.
3
9789053562048 - Amsterdam University Press B.V.: Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers
Amsterdam University Press B.V.

Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers

Lieferung erfolgt aus/von: Niederlande NL PB US

ISBN: 9789053562048 bzw. 9053562044, in Holländisch, Amsterdam University Press B.V. Taschenbuch, gebraucht.

Lieferung aus: Niederlande, 4 - 8 dagen.
Coverall.
In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschap... In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschappen die kunst bestelden en betaalden dan ook niet zelden een bepalende rol gespeeld - en dit geldt zeker voor de periode van de Renaissance en de Barok. In het (kunst-)historisch onderzoek van de laatste decennia is de rol van het mecenaat dan ook met hernieuwde aandacht bestudeerd, reden om in deze bundel een reeks van problemen te bespreken die samen, hangen met het onderzoek naar de relatie tussen opdracht en kunstwerk. De bijdragen behandelen een variëteit aan situaties, persoonlijkheden en periodes, en zijn voor een belangrijk gedeelte gebaseerd op nieuw onderzoek. Drie artikelen van verschillende auteurs richten zich op de kunst van de Renaissance in Italië het vermaarde mecenaat van paus Julius II, de verhouding tussen de artistieke en politieke aspiraties van de eerste hertog van Toscane, Cosimo de' Medici, en het effect van opdrachtgevers op de stijl van wand, schilderingen in het zestiende-eeuwse Bologna. Twee andere bijdragen concentreren zich op het Nederland van de Gouden Eeuw: de eerste bespreekt de rol van Constantijn Huygens als mecenas en impresario, de tweede onderzoekt de rol van de Hollandse steden als opdrachtgevende instanties.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 12x241x169 mm;Gewicht: 289,00 gram;Druk: 1;ISBN10: 9053562044;ISBN13: 9789053562048; Nederlandstalig | Paperback.
4
9789053562048 - Amsterdam University Press B.V.: Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers
Amsterdam University Press B.V.

Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers

Lieferung erfolgt aus/von: Niederlande NL PB US

ISBN: 9789053562048 bzw. 9053562044, in Holländisch, Amsterdam University Press B.V. Taschenbuch, gebraucht.

Lieferung aus: Niederlande, 1 - 2 weken.
De Herkansing - Snel verzonden.
In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschap... In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschappen die kunst bestelden en betaalden dan ook niet zelden een bepalende rol gespeeld - en dit geldt zeker voor de periode van de Renaissance en de Barok. In het (kunst-)historisch onderzoek van de laatste decennia is de rol van het mecenaat dan ook met hernieuwde aandacht bestudeerd, reden om in deze bundel een reeks van problemen te bespreken die samen, hangen met het onderzoek naar de relatie tussen opdracht en kunstwerk. De bijdragen behandelen een variëteit aan situaties, persoonlijkheden en periodes, en zijn voor een belangrijk gedeelte gebaseerd op nieuw onderzoek. Drie artikelen van verschillende auteurs richten zich op de kunst van de Renaissance in Italië het vermaarde mecenaat van paus Julius II, de verhouding tussen de artistieke en politieke aspiraties van de eerste hertog van Toscane, Cosimo de' Medici, en het effect van opdrachtgevers op de stijl van wand, schilderingen in het zestiende-eeuwse Bologna. Twee andere bijdragen concentreren zich op het Nederland van de Gouden Eeuw: de eerste bespreekt de rol van Constantijn Huygens als mecenas en impresario, de tweede onderzoekt de rol van de Hollandse steden als opdrachtgevende instanties.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 12x241x169 mm;Gewicht: 289,00 gram;Druk: 1;ISBN10: 9053562044;ISBN13: 9789053562048; Nederlandstalig | Paperback.
5
9789053562048 - Amsterdam University Press B.V.: Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers
Amsterdam University Press B.V.

Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers

Lieferung erfolgt aus/von: Niederlande NL PB US

ISBN: 9789053562048 bzw. 9053562044, in Holländisch, Amsterdam University Press B.V. Taschenbuch, gebraucht.

Lieferung aus: Niederlande, 1 - 8 dagen.
BoogersBooks.
In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschap... In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschappen die kunst bestelden en betaalden dan ook niet zelden een bepalende rol gespeeld - en dit geldt zeker voor de periode van de Renaissance en de Barok. In het (kunst-)historisch onderzoek van de laatste decennia is de rol van het mecenaat dan ook met hernieuwde aandacht bestudeerd, reden om in deze bundel een reeks van problemen te bespreken die samen, hangen met het onderzoek naar de relatie tussen opdracht en kunstwerk. De bijdragen behandelen een variëteit aan situaties, persoonlijkheden en periodes, en zijn voor een belangrijk gedeelte gebaseerd op nieuw onderzoek. Drie artikelen van verschillende auteurs richten zich op de kunst van de Renaissance in Italië het vermaarde mecenaat van paus Julius II, de verhouding tussen de artistieke en politieke aspiraties van de eerste hertog van Toscane, Cosimo de' Medici, en het effect van opdrachtgevers op de stijl van wand, schilderingen in het zestiende-eeuwse Bologna. Twee andere bijdragen concentreren zich op het Nederland van de Gouden Eeuw: de eerste bespreekt de rol van Constantijn Huygens als mecenas en impresario, de tweede onderzoekt de rol van de Hollandse steden als opdrachtgevende instanties.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 12x241x169 mm;Gewicht: 289,00 gram;Druk: 1;ISBN10: 9053562044;ISBN13: 9789053562048; Nederlandstalig | Paperback.
6
9789053562048 - Amsterdam University Press B.V.: Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers
Amsterdam University Press B.V.

Utrecht Renaissance Studies 2: Kunstenaars en opdrachtgevers

Lieferung erfolgt aus/von: Niederlande NL PB US

ISBN: 9789053562048 bzw. 9053562044, in Holländisch, Amsterdam University Press B.V. Taschenbuch, gebraucht.

Lieferung aus: Niederlande, 1 - 2 weken.
champ clark.
In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschap... In vroeger, meer hiërarchische tijden werden opdracht gevers vaak luider bejubeld dan de kunstenaars die het Werk leverden. Sinds de Romantiek heeft de opdracht, gever zich echter langzamerhand met een bescheidener aandacht van de kunstliefhebber tevreden moeten stellen, ten gunste van het genie van de kunstenaar zelf. Maar genieën - groot of klein - konden vaak alleen maar werken bij gratie van een opdracht. Bij het ontstaan van kunstwerken hebben wensen van individuen, families, of genootschappen die kunst bestelden en betaalden dan ook niet zelden een bepalende rol gespeeld - en dit geldt zeker voor de periode van de Renaissance en de Barok. In het (kunst-)historisch onderzoek van de laatste decennia is de rol van het mecenaat dan ook met hernieuwde aandacht bestudeerd, reden om in deze bundel een reeks van problemen te bespreken die samen, hangen met het onderzoek naar de relatie tussen opdracht en kunstwerk. De bijdragen behandelen een variëteit aan situaties, persoonlijkheden en periodes, en zijn voor een belangrijk gedeelte gebaseerd op nieuw onderzoek. Drie artikelen van verschillende auteurs richten zich op de kunst van de Renaissance in Italië het vermaarde mecenaat van paus Julius II, de verhouding tussen de artistieke en politieke aspiraties van de eerste hertog van Toscane, Cosimo de' Medici, en het effect van opdrachtgevers op de stijl van wand, schilderingen in het zestiende-eeuwse Bologna. Twee andere bijdragen concentreren zich op het Nederland van de Gouden Eeuw: de eerste bespreekt de rol van Constantijn Huygens als mecenas en impresario, de tweede onderzoekt de rol van de Hollandse steden als opdrachtgevende instanties.Soort: Met illustraties;Taal: Nederlands;Afmetingen: 12x241x169 mm;Gewicht: 289,00 gram;Druk: 1;ISBN10: 9053562044;ISBN13: 9789053562048; Nederlandstalig | Paperback.
Lade…