Falls Sie nur an einem bestimmten Exempar interessiert sind, können Sie aus der folgenden Liste jenes wählen, an dem Sie interessiert sind:
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Tekens aan de wand. hedendaagse stromingen in de kunstfilosofie, Paperback
16 Angebote vergleichen
Preise | 2016 | 2020 | 2021 |
---|---|---|---|
Schnitt | € 25,00 | € 27,95 | € 28,03 |
Nachfrage |
Tekens aan de wand - Willem Elias (ISBN: 9789054879329) (1993)
ISBN: 9054879327 bzw. 9789054879329, in Holländisch, neu.
Het boek Tekens aan de wand (ISBN:9789054879329) geschreven door Willem Elias bestel je op bruna.nl! De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan...
Tekens aan de wand - Boek Willem Elias (9054879327) (2008)
ISBN: 9054879327 bzw. 9789054879329, in Holländisch, neu.
Het Boek Tekens aan de wand (9054879327) geschreven door Willem Elias bestel je op bruna.nl! De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels.
Tekens aan de wand (2011)
ISBN: 9789054879329 bzw. 9054879327, in Holländisch, Taschenbuch, neu.
De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. Spiritualiteit, Alle spiritualiteit, Boeken > Spiritualiteit > Alle spiritualiteit.
Tekens aan de wand, hedendaagse stromingen in de kunstfilosofie (2011)
ISBN: 9789054879329 bzw. 9054879327, vermutlich in Holländisch, Academic & Scientific Publishers, Taschenbuch, neu.
bol.com.
De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Paperback;Druk: 1;Verschijningsdatum: november 2011;Afmetingen: Afmeting: 24 x 15,6 x 2,5 cm;Illustraties: Nee; Betrokkenen:Auteur: Willem Elias;Uitgever: Academic & Scientific Publishers; EAN: Overige kenmerken:Gewicht: 612 g;Verpakking breedte: 156 mm;Verpakking hoogte: 25 mm;Verpakking lengte: 240 mm; Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789054879329.
Tekens aan de wand, hedendaagse stromingen in de kunstfilosofie (2011)
ISBN: 9789054879329 bzw. 9054879327, vermutlich in Holländisch, Academic & Scientific Publishers, Taschenbuch, neu.
Boekhandel De Feeks.
De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Paperback;Druk: 1;Verschijningsdatum: november 2011;Afmetingen: Afmeting: 24 x 15,6 x 2,5 cm;Illustraties: Nee; Betrokkenen:Auteur: Willem Elias;Uitgever: Academic & Scientific Publishers; EAN: Overige kenmerken:Gewicht: 612 g;Verpakking breedte: 156 mm;Verpakking hoogte: 25 mm;Verpakking lengte: 240 mm; Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789054879329.
Tekens aan de wand, hedendaagse stromingen in de kunstfilosofie (2011)
ISBN: 9789054879329 bzw. 9054879327, vermutlich in Holländisch, Academic & Scientific Publishers, Taschenbuch, neu.
BeterBoek NL.
De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Paperback;Druk: 1;Verschijningsdatum: november 2011;Afmetingen: Afmeting: 24 x 15,6 x 2,5 cm;Illustraties: Nee; Betrokkenen:Auteur: Willem Elias;Uitgever: Academic & Scientific Publishers; EAN: Overige kenmerken:Gewicht: 612 g;Verpakking breedte: 156 mm;Verpakking hoogte: 25 mm;Verpakking lengte: 240 mm; Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789054879329.
Tekens aan de wand, hedendaagse stromingen in de kunstfilosofie (2011)
ISBN: 9789054879329 bzw. 9054879327, vermutlich in Holländisch, Academic & Scientific Publishers, Taschenbuch, neu.
Stadion Books.
De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Paperback;Druk: 1;Verschijningsdatum: november 2011;Afmetingen: Afmeting: 24 x 15,6 x 2,5 cm;Illustraties: Nee; Betrokkenen:Auteur: Willem Elias;Uitgever: Academic & Scientific Publishers; EAN: Overige kenmerken:Gewicht: 612 g;Verpakking breedte: 156 mm;Verpakking hoogte: 25 mm;Verpakking lengte: 240 mm; Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789054879329.
Tekens aan de wand, hedendaagse stromingen in de kunstfilosofie (2011)
ISBN: 9789054879329 bzw. 9054879327, vermutlich in Holländisch, Academic & Scientific Publishers, Taschenbuch, gebraucht.
2manybookss.
De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. De laatste jaren is er een stijgende publieke interesse voor het fenomeen actuele kunst. Doordat kunst voortdurend in beweging is, blijft ze vaak moeilijk begrijpbaar. Zowel de moderne als de postmoderne kunst is moeilijk los te maken van de filosofie. Kunst is immers geen bevestigende voorstelling meer van de werkelijkheid, maar een invraagstelling, zowel in de kritische zin als in de utopische. Ze is een teken van de tijd. De filosofie van de kunst is dan ook een goede weg om kunst toegankelijker te maken. Voor de auteur is dit beter begrijpen van kunst een maatschappelijke noodzaak. Deze herwerkte uitgave van Tekens aan de wand (1993) geeft een overzicht van de hedendaagse kunstfilosofische stromingen, van 1945 tot het postmodernisme. De auteur behandelt zowel belangrijke voorlopers als Freud en Marx, als moderne theoretici als Gombrich, Lacan, Heidegger, Sartre, Althusser, Marcuse, Gadamer, Derrida, Eco, Barthes, Foucault, Baudrillard en Lyotard. De rode draad van het boek is de vraag naar de functie van de hedendaagse kunst en vandaar naar wat kunst eigenlijk is. De auteur richt zich met dit boek niet alleen tot de geïnteresseerde leek maar ook tot de studenten kunstonderwijs, kunst wetenschappen, communicatiewetenschappen, culturele agogiek of esthetica. Het boek kan dus ook gebruikt worden als handboek. Willem Elias is doctor in de wijsbegeerte. Hij studeerde aan de Vrije Universiteit Brussel ook klassieke talen, moraalwetenschappen, vrijetijdsagogiek en wetenschapsontwikkeling, en aan de Rijksuniversiteit te Leiden andragologie en museologie. Vandaag is Willem Elias gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel in de vakgroep educatiewetenschappen waar hij de artistieke en wijsgerige invulling verzorgt. Hij is eveneens kunstcriticus (AICA) en voorzitter van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten (HISK). Sinds 2003 is hij lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. In 2006 en 2008 verscheen van zijn hand het tweedelige Aspecten van de Belgische kunst na '45. Beide delen verschenen ondertussen ook in het Frans en in het Engels. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Paperback;Druk: 1;Verschijningsdatum: november 2011;Afmetingen: Afmeting: 24 x 15,6 x 2,5 cm;Illustraties: Nee; Betrokkenen:Auteur: Willem Elias;Uitgever: Academic & Scientific Publishers; EAN: Overige kenmerken:Gewicht: 612 g;Verpakking breedte: 156 mm;Verpakking hoogte: 25 mm;Verpakking lengte: 240 mm; Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789054879329.
Tekens aan de wand. Hedendaagse stromingen in de kunsttheorie (1998)
ISBN: 9789052401942 bzw. 9052401942, vermutlich in Holländisch, Hadewijch, Taschenbuch, gebraucht.
Von Händler/Antiquariat, Bij tij en ontij.
Antwerpen: Hadewijch, 1998. Paperback, 24 cm, 334 pp. Cond.: goed / good. ISBN: 9052401942. .
Tekens aan de wand. Hedendaagse stromingen in de kunsttheorie (1998)
ISBN: 9789052401942 bzw. 9052401942, vermutlich in Holländisch, Hadewijch, Taschenbuch, gebraucht, guter Zustand.
Von Händler/Antiquariat, Bij tij en ontij.
Antwerpen: Hadewijch, 1998. Paperback, 24 cm, 334 pp. Cond.: goed / good. ISBN: 9052401942. .