Falls Sie nur an einem bestimmten Exempar interessiert sind, können Sie aus der folgenden Liste jenes wählen, an dem Sie interessiert sind:
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
James Ensor - 14 Angebote vergleichen
Bester Preis: € 22,50 (vom 27.06.2020)James Ensor
ISBN: 9789055448579 bzw. 9055448575, in Holländisch, neu.
Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist... tijdelijk bij bestelling van euro 20,00 of meer gratis verzending.
James Ensor, universum van een fantast (2011)
ISBN: 9789055448562 bzw. 9055448567, vermutlich in Holländisch, Wpg Uitgevers Be - Algemeen, Taschenbuch, neu.
Het Tweedeleven.
Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Paperback;Verschijningsdatum: maart 2011;Druk: 1e druk;Afmetingen: 29,2 x 24,6 x 2,5 cm;Aantal pagina's: 237 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Saskia de Bodt | Doede Hardeman;Co-auteur: Doede Hardeman;Uitgever: Wpg Uitgevers Be - Algemeen; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee;Subtitel: universum van een fantast; Nederlands | 1e druk | Paperback | 9789055448562 | 237 pagina's.
James Ensor, universum van een fantast (2011)
ISBN: 9789055448562 bzw. 9055448567, vermutlich in Holländisch, Wpg Uitgevers Be - Algemeen, Taschenbuch, gebraucht.
Coverall.
Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Paperback;Verschijningsdatum: maart 2011;Druk: 1e druk;Afmetingen: 29,2 x 24,6 x 2,5 cm;Aantal pagina's: 237 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Saskia de Bodt | Doede Hardeman;Co-auteur: Doede Hardeman;Uitgever: Wpg Uitgevers Be - Algemeen; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee;Subtitel: universum van een fantast; Nederlands | 1e druk | Paperback | 9789055448562 | 237 pagina's.
James Ensor, universum van een fantast (2011)
ISBN: 9789055448562 bzw. 9055448567, vermutlich in Holländisch, Wpg Uitgevers Be - Algemeen, Taschenbuch, neu.
Boeken van Kato.
Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Paperback;Verschijningsdatum: maart 2011;Druk: 1e druk;Afmetingen: 29,2 x 24,6 x 2,5 cm;Aantal pagina's: 237 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Saskia de Bodt | Doede Hardeman;Co-auteur: Doede Hardeman;Uitgever: Wpg Uitgevers Be - Algemeen; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee;Subtitel: universum van een fantast; Nederlands | 1e druk | Paperback | 9789055448562 | 237 pagina's.
James Ensor, universum van een fantast (2011)
ISBN: 9789055448579 bzw. 9055448575, vermutlich in Holländisch, Wpg Uitgevers Be - Algemeen, gebundenes Buch, gebraucht.
hanmat.
Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: maart 2011;Afmetingen: 29,2 x 24,6 x 2,5 cm;Aantal pagina's: 235 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Saskia de Bodt | Doede Hardeman;Co-auteur: Doede Hardeman;Uitgever: Wpg Uitgevers Be - Algemeen; EAN: Overige kenmerken:NUR code: 644;Subtitel: universum van een fantast; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789055448579 | 235 pagina's.
James Ensor, universum van een fantast (2011)
ISBN: 9789055448579 bzw. 9055448575, vermutlich in Holländisch, Wpg Uitgevers Be - Algemeen, gebundenes Buch, gebraucht.
GrimBooks.
Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: maart 2011;Afmetingen: 29,2 x 24,6 x 2,5 cm;Aantal pagina's: 235 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Saskia de Bodt | Doede Hardeman;Co-auteur: Doede Hardeman;Uitgever: Wpg Uitgevers Be - Algemeen; EAN: Overige kenmerken:NUR code: 644;Subtitel: universum van een fantast; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789055448579 | 235 pagina's.
James Ensor, universum van een fantast (2011)
ISBN: 9789055448579 bzw. 9055448575, vermutlich in Holländisch, Wpg Uitgevers Be - Algemeen, gebundenes Buch, gebraucht.
't Boekenmagazijn.
Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: maart 2011;Afmetingen: 29,2 x 24,6 x 2,5 cm;Aantal pagina's: 235 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Saskia de Bodt | Doede Hardeman;Co-auteur: Doede Hardeman;Uitgever: Wpg Uitgevers Be - Algemeen; EAN: Overige kenmerken:NUR code: 644;Subtitel: universum van een fantast; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789055448579 | 235 pagina's.
James Ensor, universum van een fantast (2011)
ISBN: 9789055448579 bzw. 9055448575, vermutlich in Holländisch, Wpg Uitgevers Be - Algemeen, gebundenes Buch, gebraucht.
Berger en De Vries Boeken.
Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: maart 2011;Afmetingen: 29,2 x 24,6 x 2,5 cm;Aantal pagina's: 235 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Saskia de Bodt | Doede Hardeman;Co-auteur: Doede Hardeman;Uitgever: Wpg Uitgevers Be - Algemeen; EAN: Overige kenmerken:NUR code: 644;Subtitel: universum van een fantast; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789055448579 | 235 pagina's.
James Ensor, universum van een fantast (2011)
ISBN: 9789055448579 bzw. 9055448575, vermutlich in Holländisch, Wpg Uitgevers Be - Algemeen, gebundenes Buch, gebraucht.
carin schepers.
Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Wie aan James Ensor denkt, ziet groteske, fantasievolle schilderijen voor zich met kleurrijke voorstellingen van poppen, maskers en schedels. Het zijn herkenbare werken met een unieke beeldtaal die een belangrijke plaats innemen binnen de canon van de moderne kunst. De maskerschilderijen vormen dan ook de opvallendste bijdrage van James Ensor aan het ontstaan van de moderne kunst van de twintigste eeuw. Ensor maakte de schilderijen lang voordat kunstenaars als Pablo Picasso en Henri Matisse zich lieten inspireren door primitieve maskers. Ook voor de Duitse expressionisten was Ensor een bron van inspiratie. Kunstenaars als Emil Nolde en Wassily Kandinsky hadden grote bewondering voor hem en begrepen dat 'le peintre des masques' op radicale wijze brak met de klassieke West-Europese artistieke waarden en tradities. Maar het waren niet de groteske schilderijen waar Ensor aanvankelijk beroemd mee werd. Hoewel het grote publiek minder bekend is met het realisme van Ensor waren het juist deze schilderijen waarmee de kunstenaar rond 1885 furore maakte. Deze rijkelijk geïllustreerde publicatie, die tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen het Gemeentemuseum Den Haag en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, vertelt het complete verhaal van James Ensor. Saskia de Bodt, Doede Hardeman en Herwig Todts publiceren nieuwe feiten en beschrijven op een beeldende wijze de ontwikkeling van een van de grootste realistische schilders van de negentiende eeuw, tot de onovertroffen expressionist die telkens weer met hilarische maskerades en groteske persiflages de menselijke zwakheden weet te ontmaskeren. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Hardcover;Druk: 1;Verschijningsdatum: maart 2011;Afmetingen: 29,2 x 24,6 x 2,5 cm;Aantal pagina's: 235 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Saskia de Bodt | Doede Hardeman;Co-auteur: Doede Hardeman;Uitgever: Wpg Uitgevers Be - Algemeen; EAN: Overige kenmerken:NUR code: 644;Subtitel: universum van een fantast; Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789055448579 | 235 pagina's.