Kritiek van het spektakel - 2 Angebote vergleichen

Bester Preis: 9,70 (vom 17.04.2018)
1
9789056295271 - Rttger, Kati: Kritiek van het spektakel
Rttger, Kati

Kritiek van het spektakel (2006)

Lieferung erfolgt aus/von: Vereinigte Staaten von Amerika NL NW EB

ISBN: 9789056295271 bzw. 9056295276, in Holländisch, Amsterdam University Press, neu, E-Book.

9,70 ($ 12,00)¹
versandkostenfrei, unverbindlich
Lieferung aus: Vereinigte Staaten von Amerika, Ebook downloaden.
Social Science, In zijn beroemde rede over het toneel als morele instelling verdedigde Friedrich Schiller in 1784 het theater als kunst van de kritiek op de samenleving. Maar wat gebeurt er als die samenleving zelf n groot spektakel is, zoals Guy Debord in 1967 al beweerde? Zijn scherpe diagnose blijkt steeds meer van toepassing te zijn, want in onze mediamaatschappij met zijn politieke drama's en reality shows zijn de grenzen tussen feit en fictie vaak nauwelijks meer te onderscheiden. Kati Rttger plaatst dit fenomeen in een historisch perspectief en laat zien hoe het spektakel al sinds de negentiende eeuw als symptoom van crisis n als kritiek op de moderne samenleving gezien kan worden. IJkpunten in haar betoog zijn twee opzienbarende maar ver uit elkaar liggende 'spektakelstukken': De schipbreuk van de Medusa, dat in het jaar 1840 in Den Haag de hoogste kijkcijfers haalde, en Platform, dat Johan Simons in 2006 maakte voor theatergroep NTGent. eBook.
2
9789056295271 - Rttger, Kati: Kritiek van het spektakel
Rttger, Kati

Kritiek van het spektakel

Lieferung erfolgt aus/von: Vereinigte Staaten von Amerika NL NW EB

ISBN: 9789056295271 bzw. 9056295276, in Holländisch, Amsterdam University Press, neu, E-Book.

11,05 ($ 12,00)¹
versandkostenfrei, unverbindlich
Lieferung aus: Vereinigte Staaten von Amerika, E-Book zum download.
Social Science, In zijn beroemde rede over het toneel als morele instelling verdedigde Friedrich Schiller in 1784 het theater als kunst van de kritiek op de samenleving. Maar wat gebeurt er als die samenleving zelf n groot spektakel is, zoals Guy Debord in 1967 al beweerde? Zijn scherpe diagnose blijkt steeds meer van toepassing te zijn, want in onze mediamaatschappij met zijn politieke drama's en reality shows zijn de grenzen tussen feit en fictie vaak nauwelijks meer te onderscheiden. Kati Rttger plaatst dit fenomeen in een historisch perspectief en laat zien hoe het spektakel al sinds de negentiende eeuw als symptoom van crisis n als kritiek op de moderne samenleving gezien kan worden. IJkpunten in haar betoog zijn twee opzienbarende maar ver uit elkaar liggende 'spektakelstukken': De schipbreuk van de Medusa, dat in het jaar 1840 in Den Haag de hoogste kijkcijfers haalde, en Platform, dat Johan Simons in 2006 maakte voor theatergroep NTGent.
Lade…