Alle lieferbaren Bücher - alle Angebote vergleichen
ISBN: 9789056625436

Bester Preis: 9,99 (vom 27.06.2020)
1
9789056625436 - D. Roelstraete: Projectie
D. Roelstraete

Projectie

Lieferung erfolgt aus/von: Niederlande NL NW

ISBN: 9789056625436 bzw. 9056625438, in Holländisch, neu.

Lieferung aus: Niederlande, Niet op voorraad.
De afgelopen jaren worden er steeds meer kunstpublicaties en tentoonstellingen gewijd aan het fenomeen van het geprojecteerde beeld. Luidt de kunst daarmee het afscheid in van een oubollige, tot verdwijnen gedoemde beeldtechnogie? In het merendeel van dergelijke tentoonstellingsprojecten gaat het namelijk in de eerste plaats om het analoge beeld, om de rijke geschiedenis van de cinematische ervaring, om het ' spel van licht en schaduw' dat de mens al sinds de hoogtijdagen van Athanasius Kircher, een van de talrijke voorvader en tentoonstellings initiatieven is dat het projectiebegrip daarbij eng technologisch wordt opgevat: alsof 'projectie' als zodanig staat of valt bij het voortbestaan van één bepaalde beeldproductietechniek. In Projectie daarentegen staat projectie in de breedste zin van het woord centraal. Hierin is het projectiebegrip een cruciaal concept in de ontwikkeling van het westerse denken in zijn volle semantische rijkdom recht gedaan. door het zowel letterlijk... tijdelijk bij bestelling van euro 20,00 of meer gratis verzending.
2
9789056625436 - Dieter Roelstraete, D. Roelstraete: Projectie, technologie als metafoor
Dieter Roelstraete, D. Roelstraete

Projectie, technologie als metafoor (2007)

Lieferung erfolgt aus/von: Niederlande ~NL US

ISBN: 9789056625436 bzw. 9056625438, vermutlich in Holländisch, Nai Uitgevers, gebraucht.

Lieferung aus: Niederlande, 1 - 8 dagen.
+++++BOOKS & MUSIC FRANK+++++.
Projectie 1e druk is een boek van Dieter Roelstraete uitgegeven bij Nai Uitgevers. ISBN 9789056625436 De afgelopen jaren worden er steeds meer kunstpublicaties en tentoonstellingen gewijd aan het fenomeen van het geprojecteerde beeld. Luidt de kunst daarmee het afscheid in van een oubollige, tot verdwijnen gedoemde beeldtechnogie? In het merendeel van dergelijke tentoonstellingsprojecten gaat het namelijk in de eerste plaats om het analoge beeld, om de rijke geschiedenis van de cinematische ervaring, om het spel van licht en schaduw dat de mens al sinds de hoogtijdagen van Athanasius Kircher, een van de talrijke voorvader en tentoonstellings initiatieven is dat het projectiebegrip daarbij eng technologisch wordt opgevat: alsof projectie als zodanig staat of valt bij het voortbestaan van n bepaalde beeldproductietechniek. In Projectie daarentegen staat projectie in de breedste zin van het woord centraal. Hierin is het projectiebegrip een cruciaal concept in de ontwikkeling van het westerse denken in zijn volle semantische rijkdom recht gedaan. door het zowel letterlijk als figuurlijk te denken: als een bepaald type beeldproductie, maar ook als een manier van kijken en van beelden ervaren, van denken en van denken vormgeven, en ten slotte als project , een term die niet zonder reden een reeks maatschappelijke en politieke dimensies in het spel brengt. Juist door de elegische, nostalgische toon van veel van dit soort recente publicaties en tentoonstellingen over projectie te vermijden actualiseert projectie de toekomstgerichte dynamiek die in het begrip toekomst. Is er eigenlijk een betere metafoor denkbaar voor de wereld die wij, de toeschouwers, met elkaar moeten delen? Dit boek verscheen naar aanleiding van de tentoonstelling The projection Project: durven denken durven dromen in het Museum van Hedendaagse Kunst Antwerpen (MuHKA), samengesteld door Edwin Carles en Mark Kremer, Het bestaat uit een verzameling recente sleutelteksten in Nederlandse vertaling, aan gevuld met nieuwe bijdragen en een visueel essay van deelnemend kunstenaar Joost Rekveld. Auteurs: Edwin Carels, Mark Kremer, Dominique Paini, Joost Rekveld, Dieter Roelstraete en Thomas Zummer, Inclusief een rondetafelgesprek over het geprojecteerde beeld in de hedendaagse kunst, met George Baker, Matthew Buckingham, Hal Foster, Chrissie Iles, Anthony McCall en Malcolm Turvey, en Notities voor een verfilming van Marx Kapitaal door Sergej Eisenstein. Projectie 1e druk is een boek van Dieter Roelstraete uitgegeven bij Nai Uitgevers. ISBN 9789056625436 De afgelopen jaren worden er steeds meer kunstpublicaties en tentoonstellingen gewijd aan het fenomeen van het geprojecteerde beeld. Luidt de kunst daarmee het afscheid in van een oubollige, tot verdwijnen gedoemde beeldtechnogie? In het merendeel van dergelijke tentoonstellingsprojecten gaat het namelijk in de eerste plaats om het analoge beeld, om de rijke geschiedenis van de cinematische ervaring, om het spel van licht en schaduw dat de mens al sinds de hoogtijdagen van Athanasius Kircher, een van de talrijke voorvader en tentoonstellings initiatieven is dat het projectiebegrip daarbij eng technologisch wordt opgevat: alsof projectie als zodanig staat of valt bij het voortbestaan van n bepaalde beeldproductietechniek. In Projectie daarentegen staat projectie in de breedste zin van het woord centraal. Hierin is het projectiebegrip een cruciaal concept in de ontwikkeling van het westerse denken in zijn volle semantische rijkdom recht gedaan. door het zowel letterlijk als figuurlijk te denken: als een bepaald type beeldproductie, maar ook als een manier van kijken en van beelden ervaren, van denken en van denken vormgeven, en ten slotte als project , een term die niet zonder reden een reeks maatschappelijke en politieke dimensies in het spel brengt. Juist door de elegische, nostalgische toon van veel van dit soort recente publicaties en tentoonstellingen over projectie te vermijden actualiseert projectie de toekomstgerichte dynamiek die in het begrip toekomst. Is er eigenlijk een betere metafoor denkbaar voor de wereld die wij, de toeschouwers, met elkaar moeten delen? Dit boek verscheen naar aanleiding van de tentoonstelling The projection Project: durven denken durven dromen in het Museum van Hedendaagse Kunst Antwerpen (MuHKA), samengesteld door Edwin Carles en Mark Kremer, Het bestaat uit een verzameling recente sleutelteksten in Nederlandse vertaling, aan gevuld met nieuwe bijdragen en een visueel essay van deelnemend kunstenaar Joost Rekveld. Auteurs: Edwin Carels, Mark Kremer, Dominique Paini, Joost Rekveld, Dieter Roelstraete en Thomas Zummer, Inclusief een rondetafelgesprek over het geprojecteerde beeld in de hedendaagse kunst, met George Baker, Matthew Buckingham, Hal Foster, Chrissie Iles, Anthony McCall en Malcolm Turvey, en Notities voor een verfilming van Marx Kapitaal door Sergej Eisenstein. Inhoud:Taal: Nederlands;Bindwijze: Paperback;Druk: 1;Verschijningsdatum: januari 2007;Afmetingen: 24 x 17 x 1,2 cm;Aantal pagina's: 158 pagina's;Kaarten inbegrepen: Nee;Illustraties: Met illustraties; Betrokkenen:Auteur: Dieter Roelstraete | D. Roelstraete;Co-auteur: D. Roelstraete;Redacteur: Carels, E.;Co-redacteur: D. Roelstraete;Uitgever: Nai Uitgevers; EAN: Overige kenmerken:Extra groot lettertype: Nee;NUR code: 652;Subtitel: technologie als metafoor; Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789056625436 | 158 pagina'S.
Lade…