14th Festival. 14de Festival 1996. Catalogue. - 7 Angebote vergleichen

PreiseAug. 15Sep. 15Nov. 15März 21Nov. 21
Schnitt 45,00 76,04 39,50 38,50 38,50
Nachfrage
Bester Preis: 38,50 (vom 31.03.2021)
1
9789075018141 - 14th World Wide Video Festival. 14de World Wide Video Festival 1996. Catalogue.

14th World Wide Video Festival. 14de World Wide Video Festival 1996. Catalogue. (1996)

Lieferung erfolgt aus/von: Deutschland EN US

ISBN: 9789075018141 bzw. 9075018142, in Englisch, gebraucht.

44,00 + Versand: 2,00 = 46,00
unverbindlich
Fundus-Online GbR Borkert/ Schwarz/ Zerfaß, [3280044].
XIII 237 S., zahlr. Abb. Broschiert.Einband etwas berieben. - Introduction -- Colophon -- Vìdeo tapes & CD-roms -- Web sites -- Video installations -- Explanation of credits -- Index titles -- Index makers -- Index 14 festivals // Het veertiende World Wide Video Festival is een subjectief overzicht van recente kunst die gebruik maakt van het bewegende elektronische beeld. De selectie van dit jaar bevat videotapes, installaties, CD-roms en Internet sites die getuigen van de verscheidenheid van de internationale mediakunst. In de komende jaren zal het festival ook retrospectieven en thematische programma-onderdelen aanbieden. Het festival duurt vijf dagen en naast zaalvertoningen is er de mogelijkheid werk op aanvraag te zien, en zijn er lezingen en interviews in de hoofdlokatie het Theater aan het Spui. De installaties zijn opgesteld in het Haags Gemeentemuseum (en zijn daar ook na het festival nog te zien tot 2 juni), en in het atrium van het nieuwe stadhuis en het World Wide Video Centre. Bij Stroom HCBK worden binnen het project 'Silicon Rally' de geselecteerde Internet-projecten gepresenteerd. Terwijl CD-rom een relatief goedkoop medium vormt voor het creëren en distribueren van multimediaal werk en het World Wide Web de beeldende kunst dwingt tot het aangaan van relaties met andere terreinen van kennis en research, blijft de 'gewone' videoband voor veel kunstenaars het medium bij uitstek. Video als technologie is sterk aan verandering onderhevig door de manier waarop het wordt geïntegreerd in met computers vervaardigde kunst, en vice versa door het gebruik van digitale techniek bij de videoproduktie. De ontwikkeling van beeld- en geluidtechnologie bij centra als het Franse CICV (op het festival als producent vertegenwoordigd met zowel video, CD-rom als Web projecten) heeft onvermijdelijk invloed op het esthetische vlak, en hun gastprogramma's bieden kunstenaars de mogelijkheid om langer en diepgaander te werken aan het ontwikkelen van hun ideeën (zie 'Les loups' van Ruiz de Infante en Giraudon & Avenéis 'Méditerranée Atlantique'). Aan de andere kant leidt het privé beschikbaar hebben van multi-media apparatuur tot kernachtige, zinderende 'statements' als 'No sell out!' van Tony Cokes. De technische integratie van de montage van beeld en geluid en een toenemende theoretische aandacht voor geluid leidt tot video's die net zozeer voor het oor als voor het oog zijn gemaakt (Le Mézo' s 'La terre noire' en Beekmans 'Die Himmel'). Het structuren van tijd door middel van beelden heeft een grote invloed op geluidswerken, net zoals muzikale structuren de video hebben beïnvloed. Structurele veranderingen vinden ook plaats waar non-lineaire 'hypertekst'-elementen het lineaire medium van de videotape binnendringen middels het verstoren en deconstrueren van het narratieve (zoals in het werk van Samuelson en van Rogala & Schneemann) of bij werkstukken die bestaan uit 'plateaus' in plaats van zich in de tijd te ontvouwen (Neuwirths 'Tibetische Erinnerungen', en Bender & Funicelli's 'Details from the earlier known'). Als medium voor het registreren en groeperen van performance-elementen krijgt video een nieuwe impuls door de vele kunstenaars die met performances werken of de performancekunst herontdekken. Er is body art (Van Oldenborgh), er zijn monologen (Gibbons, Diekman & Allard), ensceneringen (Pearlstein) en werken waar de camera zelf optreedt (Labrecque). McCarthy & Kelly wagen zich aan een herinterpretatie van de beroemde videoperformances van Vito Acconci. Video fungeert nog steeds als drager voor het persoonlijke geheugen, verrijkt door het vervagen van de grenzen tussen (auto)biografie en fictie. Deze persoonlijke verhalen dienen als basis voor onderzoek naar kolonialisme, oorlog, verbanning en seksualiteit. Tevens zijn er voorbeelden van video als sociologische methode en als platform voor mediakritiek. De CD-roms variëren van interactieve onderzoekingen van de manier waarop geschiedenis tot stand komt (Tamblyns 'Mistaken identities') tot kermisachtige dollemansritten van informatie ('Anti-Rom', 'Blam' 2') en persoonlijke, virtuele grafische werelden ('Psicomanualdigital' van Zush). ISBN 9075018142.
2
9075018142 - 14th World Wide Video Festival. 14de World Wide Video Festival 1996. Catalogue.

14th World Wide Video Festival. 14de World Wide Video Festival 1996. Catalogue. (1996)

Lieferung erfolgt aus/von: Deutschland EN

ISBN: 9075018142 bzw. 9789075018141, in Englisch.

39,50 + Versand: 3,00 = 42,50
unverbindlich
Lieferung aus: Deutschland, Versandkosten in die BRD.
Von Händler/Antiquariat, Fundus-Online GbR.
, XIII; 237 S., zahlr. Abb. Broschiert. Einband etwas berieben. - Introduction -- Colophon -- Vìdeo tapes & CD-roms -- Web sites -- Video installations -- Explanation of credits -- Index titles -- Index makers -- Index 14 festivals // Het veertiende World Wide Video Festival is een subjectief overzicht van recente kunst die gebruik maakt van het bewegende elektronische beeld. De selectie van dit jaar bevat videotapes, installaties, CD-roms en Internet sites die getuigen van de verscheidenheid van de internationale mediakunst. In de komende jaren zal het festival ook retrospectieven en thematische programma-onderdelen aanbieden. Het festival duurt vijf dagen en naast zaalvertoningen is er de mogelijkheid werk op aanvraag te zien, en zijn er lezingen en interviews in de hoofdlokatie het Theater aan het Spui. De installaties zijn opgesteld in het Haags Gemeentemuseum (en zijn daar ook na het festival nog te zien tot 2 juni), en in het atrium van het nieuwe stadhuis en het World Wide Video Centre. Bij Stroom HCBK worden binnen het project `Silicon Rally` de geselecteerde Internet-projecten gepresenteerd. Terwijl CD-rom een relatief goedkoop medium vormt voor het creëren en distribueren van multimediaal werk en het World Wide Web de beeldende kunst dwingt tot het aangaan van relaties met andere terreinen van kennis en research, blijft de `gewone` videoband voor veel kunstenaars het medium bij uitstek. Video als technologie is sterk aan verandering onderhevig door de manier waarop het wordt geïntegreerd in met computers vervaardigde kunst, en vice versa door het gebruik van digitale techniek bij de videoproduktie. De ontwikkeling van beeld- en geluidtechnologie bij centra als het Franse CICV (op het festival als producent vertegenwoordigd met zowel video, CD-rom als Web projecten) heeft onvermijdelijk invloed op het esthetische vlak, en hun gastprogramma`s bieden kunstenaars de mogelijkheid om langer en diepgaander te werken aan het ontwikkelen van hun ideeën (zie `Les loups` van Ruiz de Infante en Giraudon & Avenéis `Méditerranée Atlantique`). Aan de andere kant leidt het privé beschikbaar hebben van multi-media apparatuur tot kernachtige, zinderende `statements` als `No sell out!` van Tony Cokes. De technische integratie van de montage van beeld en geluid en een toenemende theoretische aandacht voor geluid leidt tot video`s die net zozeer voor het oor als voor het oog zijn gemaakt (Le Mézo` s `La terre noire` en Beekmans `Die Himmel`). Het structuren van tijd door middel van beelden heeft een grote invloed op geluidswerken, net zoals muzikale structuren de video hebben beïnvloed. Structurele veranderingen vinden ook plaats waar non-lineaire `hypertekst`-elementen het lineaire medium van de videotape binnendringen middels het verstoren en deconstrueren van het narratieve (zoals in het werk van Samuelson en van Rogala & Schneemann) of bij werkstukken die bestaan uit `plateaus` in plaats van zich in de tijd te ontvouwen (Neuwirths `Tibetische Erinnerungen`, en Bender & Funicelli`s `Details from the earlier known`). Als medium voor het registreren en groeperen van performance-elementen krijgt video een nieuwe impuls door de vele kunstenaars die met performances werken of de performancekunst herontdekken. Er is body art (Van Oldenborgh), er zijn monologen (Gibbons, Diekman & Allard), ensceneringen (Pearlstein) en werken waar de camera zelf optreedt (Labrecque). McCarthy & Kelly wagen zich aan een herinterpretatie van de beroemde videoperformances van Vito Acconci. Video fungeert nog steeds als drager voor het persoonlijke geheugen, verrijkt door het vervagen van de grenzen tussen (auto)biografie en fictie. Deze persoonlijke verhalen dienen als basis voor onderzoek naar kolonialisme, oorlog, verbanning en seksualiteit. Tevens zijn er voorbeelden van video als sociologische methode en als platform voor mediakritiek. De CD-roms variëren van interactieve onderzoekingen van de manier waarop geschiedenis tot stand komt (Tamblyns `Mistaken identities`) tot kermisachtige dollemansritten van informatie (`Anti-Rom`, `Blam` 2`) en persoonlijke, virtuele grafische werelden (`Psicomanualdigital` van Zush). ISBN 9075018142Kunst [video art, Video Festival, Video Kunst, Bildende Kunst] 1996.
3
9075018142 - 14th World Wide Video Festival. 14de World Wide Video Festival 1996. Catalogue.

14th World Wide Video Festival. 14de World Wide Video Festival 1996. Catalogue. (1996)

Lieferung erfolgt aus/von: Deutschland ~NL US

ISBN: 9075018142 bzw. 9789075018141, vermutlich in Holländisch, gebraucht.

38,50 + Versand: 3,00 = 41,50
unverbindlich
Lieferung aus: Deutschland, Versandkosten in die BRD.
Von Händler/Antiquariat, Fundus-Online GbR.
, XIII; 237 S., zahlr. Abb. Broschiert. Einband etwas berieben. - Introduction -- Colophon -- Vìdeo tapes & CD-roms -- Web sites -- Video installations -- Explanation of credits -- Index titles -- Index makers -- Index 14 festivals // Het veertiende World Wide Video Festival is een subjectief overzicht van recente kunst die gebruik maakt van het bewegende elektronische beeld. De selectie van dit jaar bevat videotapes, installaties, CD-roms en Internet sites die getuigen van de verscheidenheid van de internationale mediakunst. In de komende jaren zal het festival ook retrospectieven en thematische programma-onderdelen aanbieden. Het festival duurt vijf dagen en naast zaalvertoningen is er de mogelijkheid werk op aanvraag te zien, en zijn er lezingen en interviews in de hoofdlokatie het Theater aan het Spui. De installaties zijn opgesteld in het Haags Gemeentemuseum (en zijn daar ook na het festival nog te zien tot 2 juni), en in het atrium van het nieuwe stadhuis en het World Wide Video Centre. Bij Stroom HCBK worden binnen het project 'Silicon Rally' de geselecteerde Internet-projecten gepresenteerd. Terwijl CD-rom een relatief goedkoop medium vormt voor het creëren en distribueren van multimediaal werk en het World Wide Web de beeldende kunst dwingt tot het aangaan van relaties met andere terreinen van kennis en research, blijft de 'gewone' videoband voor veel kunstenaars het medium bij uitstek. Video als technologie is sterk aan verandering onderhevig door de manier waarop het wordt geïntegreerd in met computers vervaardigde kunst, en vice versa door het gebruik van digitale techniek bij de videoproduktie. De ontwikkeling van beeld- en geluidtechnologie bij centra als het Franse CICV (op het festival als producent vertegenwoordigd met zowel video, CD-rom als Web projecten) heeft onvermijdelijk invloed op het esthetische vlak, en hun gastprogramma's bieden kunstenaars de mogelijkheid om langer en diepgaander te werken aan het ontwikkelen van hun ideeën (zie 'Les loups' van Ruiz de Infante en Giraudon & Avenéis 'Méditerranée Atlantique'). Aan de andere kant leidt het privé beschikbaar hebben van multi-media apparatuur tot kernachtige, zinderende 'statements' als 'No sell out!' van Tony Cokes. De technische integratie van de montage van beeld en geluid en een toenemende theoretische aandacht voor geluid leidt tot video's die net zozeer voor het oor als voor het oog zijn gemaakt (Le Mézo' s 'La terre noire' en Beekmans 'Die Himmel'). Het structuren van tijd door middel van beelden heeft een grote invloed op geluidswerken, net zoals muzikale structuren de video hebben beïnvloed. Structurele veranderingen vinden ook plaats waar non-lineaire 'hypertekst'-elementen het lineaire medium van de videotape binnendringen middels het verstoren en deconstrueren van het narratieve (zoals in het werk van Samuelson en van Rogala & Schneemann) of bij werkstukken die bestaan uit 'plateaus' in plaats van zich in de tijd te ontvouwen (Neuwirths 'Tibetische Erinnerungen', en Bender & Funicelli's 'Details from the earlier known'). Als medium voor het registreren en groeperen van performance-elementen krijgt video een nieuwe impuls door de vele kunstenaars die met performances werken of de performancekunst herontdekken. Er is body art (Van Oldenborgh), er zijn monologen (Gibbons, Diekman & Allard), ensceneringen (Pearlstein) en werken waar de camera zelf optreedt (Labrecque). McCarthy & Kelly wagen zich aan een herinterpretatie van de beroemde videoperformances van Vito Acconci. Video fungeert nog steeds als drager voor het persoonlijke geheugen, verrijkt door het vervagen van de grenzen tussen (auto)biografie en fictie. Deze persoonlijke verhalen dienen als basis voor onderzoek naar kolonialisme, oorlog, verbanning en seksualiteit. Tevens zijn er voorbeelden van video als sociologische methode en als platform voor mediakritiek. De CD-roms variëren van interactieve onderzoekingen van de manier waarop geschiedenis tot stand komt (Tamblyns 'Mistaken identities') tot kermisachtige dollemansritten van informatie ('Anti-Rom', 'Blam' 2') en persoonlijke, virtuele grafische werelden ('Psicomanualdigital' van Zush). ISBN 9075018142Kunst [video art, Video Festival, Video Kunst, Bildende Kunst] 1996.
4
9075018142 - 14th World Wide Video Festival. 14de World Wide Video Festival 1996. Catalogue.

14th World Wide Video Festival. 14de World Wide Video Festival 1996. Catalogue. (1996)

Lieferung erfolgt aus/von: Deutschland ~NL US

ISBN: 9075018142 bzw. 9789075018141, vermutlich in Holländisch, gebraucht.

38,50 + Versand: 3,00 = 41,50
unverbindlich
Lieferung aus: Deutschland, Versandkosten in die BRD.
Von Händler/Antiquariat, Fundus-Online GbR.
, XIII; 237 S., zahlr. Abb. Broschiert. Einband etwas berieben. - Introduction -- Colophon -- Vìdeo tapes & CD-roms -- Web sites -- Video installations -- Explanation of credits -- Index titles -- Index makers -- Index 14 festivals // Het veertiende World Wide Video Festival is een subjectief overzicht van recente kunst die gebruik maakt van het bewegende elektronische beeld. De selectie van dit jaar bevat videotapes, installaties, CD-roms en Internet sites die getuigen van de verscheidenheid van de internationale mediakunst. In de komende jaren zal het festival ook retrospectieven en thematische programma-onderdelen aanbieden. Het festival duurt vijf dagen en naast zaalvertoningen is er de mogelijkheid werk op aanvraag te zien, en zijn er lezingen en interviews in de hoofdlokatie het Theater aan het Spui. De installaties zijn opgesteld in het Haags Gemeentemuseum (en zijn daar ook na het festival nog te zien tot 2 juni), en in het atrium van het nieuwe stadhuis en het World Wide Video Centre. Bij Stroom HCBK worden binnen het project 'Silicon Rally' de geselecteerde Internet-projecten gepresenteerd. Terwijl CD-rom een relatief goedkoop medium vormt voor het creëren en distribueren van multimediaal werk en het World Wide Web de beeldende kunst dwingt tot het aangaan van relaties met andere terreinen van kennis en research, blijft de 'gewone' videoband voor veel kunstenaars het medium bij uitstek. Video als technologie is sterk aan verandering onderhevig door de manier waarop het wordt geïntegreerd in met computers vervaardigde kunst, en vice versa door het gebruik van digitale techniek bij de videoproduktie. De ontwikkeling van beeld- en geluidtechnologie bij centra als het Franse CICV (op het festival als producent vertegenwoordigd met zowel video, CD-rom als Web projecten) heeft onvermijdelijk invloed op het esthetische vlak, en hun gastprogramma's bieden kunstenaars de mogelijkheid om langer en diepgaander te werken aan het ontwikkelen van hun ideeën (zie 'Les loups' van Ruiz de Infante en Giraudon & Avenéis 'Méditerranée Atlantique'). Aan de andere kant leidt het privé beschikbaar hebben van multi-media apparatuur tot kernachtige, zinderende 'statements' als 'No sell out!' van Tony Cokes. De technische integratie van de montage van beeld en geluid en een toenemende theoretische aandacht voor geluid leidt tot video's die net zozeer voor het oor als voor het oog zijn gemaakt (Le Mézo' s 'La terre noire' en Beekmans 'Die Himmel'). Het structuren van tijd door middel van beelden heeft een grote invloed op geluidswerken, net zoals muzikale structuren de video hebben beïnvloed. Structurele veranderingen vinden ook plaats waar non-lineaire 'hypertekst'-elementen het lineaire medium van de videotape binnendringen middels het verstoren en deconstrueren van het narratieve (zoals in het werk van Samuelson en van Rogala & Schneemann) of bij werkstukken die bestaan uit 'plateaus' in plaats van zich in de tijd te ontvouwen (Neuwirths 'Tibetische Erinnerungen', en Bender & Funicelli's 'Details from the earlier known'). Als medium voor het registreren en groeperen van performance-elementen krijgt video een nieuwe impuls door de vele kunstenaars die met performances werken of de performancekunst herontdekken. Er is body art (Van Oldenborgh), er zijn monologen (Gibbons, Diekman & Allard), ensceneringen (Pearlstein) en werken waar de camera zelf optreedt (Labrecque). McCarthy & Kelly wagen zich aan een herinterpretatie van de beroemde videoperformances van Vito Acconci. Video fungeert nog steeds als drager voor het persoonlijke geheugen, verrijkt door het vervagen van de grenzen tussen (auto)biografie en fictie. Deze persoonlijke verhalen dienen als basis voor onderzoek naar kolonialisme, oorlog, verbanning en seksualiteit. Tevens zijn er voorbeelden van video als sociologische methode en als platform voor mediakritiek. De CD-roms variëren van interactieve onderzoekingen van de manier waarop geschiedenis tot stand komt (Tamblyns 'Mistaken identities') tot kermisachtige dollemansritten van informatie ('Anti-Rom', 'Blam' 2') en persoonlijke, virtuele grafische werelden ('Psicomanualdigital' van Zush). ISBN 9075018142Kunst [video art, Video Festival, Video Kunst, Bildende Kunst] 1996.
5
9789075018141 - Stitching world wide video centre: 14th Worldwide Festival 1996 Catalogue
Stitching world wide video centre

14th Worldwide Festival 1996 Catalogue (1996)

Lieferung erfolgt aus/von: Vereinigte Staaten von Amerika EN PB US

ISBN: 9789075018141 bzw. 9075018142, in Englisch, 274 Seiten, Stichting World Wide Video Centre, Taschenbuch, gebraucht.

76,22 ($ 85,11)¹ + Versand: 3,57 ($ 3,99)¹ = 79,79 ($ 89,10)¹
unverbindlich
Lieferung aus: Vereinigte Staaten von Amerika, Usually ships in 1-2 business days.
Von Händler/Antiquariat, Serendipity UnLtd.
Die Beschreibung dieses Angebotes ist von geringer Qualität oder in einer Fremdsprache. Trotzdem anzeigen
6
9789075018141 - Stitching world wide video centre: 14th Worldwide Festival 1996 Catalogue
Stitching world wide video centre

14th Worldwide Festival 1996 Catalogue (1996)

Lieferung erfolgt aus/von: Deutschland EN PB US

ISBN: 9789075018141 bzw. 9075018142, in Englisch, 274 Seiten, Stichting World Wide Video Centre, Taschenbuch, gebraucht.

44,00
unverbindlich
Lieferung aus: Deutschland, Versandfertig in 1 - 2 Werktagen.
Von Händler/Antiquariat, fundus_online.
Die Beschreibung dieses Angebotes ist von geringer Qualität oder in einer Fremdsprache. Trotzdem anzeigen
7
9789075018141 - Stitching world wide video centre: 14th Worldwide Festival 1996 Catalogue
Stitching world wide video centre

14th Worldwide Festival 1996 Catalogue (1996)

Lieferung erfolgt aus/von: Spanien EN US

ISBN: 9789075018141 bzw. 9075018142, in Englisch, 274 Seiten, Stichting World Wide Video Centre, gebraucht.

161,20
unverbindlich
Lieferung aus: Spanien, Normalmente se envía en el plazo de 1-2 días laborable.
Von Händler/Antiquariat, jayhoopere.
Die Beschreibung dieses Angebotes ist von geringer Qualität oder in einer Fremdsprache. Trotzdem anzeigen
Lade…